Preston, Anna, Alex... co łączy tych młodych milionerów?
27 listopada 2020
Preston, Anna, Alex... co łączy tych młodych milionerów?
Alex w trakcie grania w gry komputerowe, stale miał chęć ich usprawniania.
Swoją przygodę z programowaniem rozpoczął już w wieku 9 lat. Zapewne pomógł mu fakt, iż jego tata był programistą, więc temat kodowania nie był Alexowi zupełnie obcy. Tworzył coś "cool", co chciał pokazywać i współdzielić ze swoimi rówieśnikami. Zakochał się od samego początku w Robloxie i to właśnie tam udostępniał doskonalone przez siebie światy i rozgrywki.
Będąc 18-letnim uczniem liceum w Orlando, udostępnił graczom grę o nazwie "Jailbreak", w której gracze stają się więźniami (ich zadaniem jest ucieczka z niewoli) lub policjantami (którzy trzymają więźniów). Stworzenie podstawowej wersji rozgrywki zajęło Alexowi 4 miesiące, w trakcie których pracował zawzięcie nad projektem po lekcjach po ok. 4 godziny dziennie. Tego samego dnia Alex zdał sobie sprawę z faktu, że warto było doskonalić swoje umiejętności przez te wszystkie lata.
Widząc ponad 70 000 graczy pierwszego dnia tuż po udostępnieniu gry, nie mógł w to uwierzyć... Codziennie otrzymywał mnóstwo wiadomości wychwalających jego dzieło, a liczba graczy z dnia na dzień dramatycznie rosła.
Alex nie spoczął na laurach i regularnie aktualizował grę, udostępniając graczom nowe elementy rozgrywki. Gra dostępna jest do dzisiaj za darmo, a dzięki zakupom w grze, Alex został milionerem.
Ze zgromadzonych środków wyjechał na wakacje, opłacił sobie stypendium na uczelni Duke (ok. 60 000 USD rocznie), kupił nową Teslę i nieustannie pracuje nad nowymi projektami, edukując się przy okazji w temacie inwestycji i zarządzania finansami. Jego rodzice, którzy od początku wspierali pasję syna i nigdy nie ograniczali mu czasu spędzanego przed komputerem, są teraz jego największymi fanami. Oglądają najpopularniejsze transmisje na żywo na YouTube, w których gracze z całego świata dzielą się swoją przygodą w grze Alexa, czytają wszelkie wzmianki na jego temat i nieustannie pomagają mu w realizacji jego kolejnych marzeń.
Alex
Anna miała nieco trudniej w dojściu do swoich celów.
W dzieciństwie rodzina i tzw. "przyjaciele rodziny" ganili ją za to, że zamiast spędzać czas jak inne dziewczynki, ta gra w gry komputerowe. Jednak to właśnie tam, Anna realizowała najlepiej swoje pasje. Nieustannie poznawała w świecie wirtualnym ludzi, z którymi tę pasje współdzieliła. Nie przekonywało to jednak jej rodziców.
W wieku 20 lat, mając 100$ w kieszeni i głowę w dalszym ciągu pełną marzeń, Anna ruszyła do Doliny Krzemowej, aby je spełniać. Obserwowała twórców gier m.in. rozgrywek w Robloxie oraz prywatnych serwerów w Minecrafcie i nieustannie się kształciła. W pewnym momencie połączyła ze sobą kilka faktów, umiejętności i zaczęła tworzyć swoje własne gry nie przerywając nauki programowania i pracując jednocześnie dla innych firm.
Z tworzonych rozgrywek nie zarabiała pierwotnie takich kwot, aby się finansowo uniezależnić. Miała jednak z tego niebywałą radość - budowała rozgrywki edukacyjne dla dziewczynek, w których mogły m.in. ćwiczyć sztukę makijażu, stylizacji czy też wcielać się w role np. syren. W dobie pandemii i wzrastającej popularności platform i gier komputerowych zaczęła generować zyski, które w sierpniu zaczęły przekraczać 500 000 dolarów! To dało Annie dodatkową motywację do działania.
W tej chwili zatrudnia już 14 osób w swoim studiu tworzącym gry o nazwie "Fullflower Studio" (po angielsku: studio pełne kwiatów), wciąż dostarcza nowe rozgrywki i scenariusze pod kolejne projekty śmiejąc się pod nosem z przeszłości, w której to "życzliwi" powtarzali, że nigdzie jej te gry komputerowe nie doprowadzą.
Anna
Swoją pierwszą konsolę do gier Preston otrzymał w wieku 4 lat od swojej mamy (obecnie będącej prezesem jego 4 firm technologicznych). Była to Sega Genesis z grą "Sonic. Szybki jak błyskawica".
Już wtedy Preston uwielbiał rywalizację. Będąc 12-latkiem rozglądał się za innymi pasjonatami gier takimi jak on. To właśnie wtedy natknął się na platformę YouTube, na której oglądał godzinami filmy innych graczy - ówcześnie bez żadnych komentarzy czy efektów, które obecnie są zdecydowanie łatwiejsze w realizacji, dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym.
Postanowił sam dzielić się swoimi rozgrywkami, nagrywał je i skrupulatnie publikował na swoim kanale. Wymyślał różne formy na aktywniejszą rywalizację w grach, a jedna z nich doczekała się aprobaty ze strony dużej firmy będącej wtedy swego rodzaju siecią zrzeszającą graczy prowadzoną przez WarnerMedia. Po nawiązaniu współpracy kariera Prestona, niczym doskonały przykład efektu kuli śnieżnej, ruszyła z kopyta!
Preston prowadzi obecnie 4 kanały na YouTube wraz ze swoimi rodzicami, żoną Brianną oraz rodzeństwem. Dzielą się przygodami w grach i wokół grania w gry takie jak Minecraft, Roblox oraz Fortnite. Ich dochody w roku 2019 przekroczyły 14 milionów dolarów (z ciekawością wrócimy do analizy tych danych po tym roku).
Dlaczego opowiadamy te trzy historie?
Ponieważ wiemy, że gry komputerowe nie są złem w czystej postaci. Rozwijają u dzieci wyobraźnię, nieszablonowe, strategiczne myślenie, uczą elastyczności i wytrwałości w dążeniu do celu. Wiemy już na pewno, co potwierdzają badania przeprowadzone m.in. przez Instytut Badań Edukacyjnych, że gry kształtują u dzieci umiejętność podejmowania złożonych decyzji. Tak więc nie muszą być tylko marnotrawstwem czasu i energii - wręcz przeciwnie - mogą rozwijać, uczyć, a przede wszystkim dawać możliwość budowania swojej kariery i życia wokół niekończącej się pasji.
Ty, jako rodzic, także możesz być wsparciem i siłą napędową rozwoju pasji komputerowych swojego dziecka. Z tą właśnie intencją stworzyliśmy kursy programowania w oparciu o gry takie jak Minecraft i Roblox.
Programowanie w Robloxie czy Minecrafcie to po prostu zabawa programowaniem. Posługując się dobrze znanym już dzieciom środowiskiem, pozwalamy odkryć w nim możliwości, które czynią rozgrywkę ciekawszą, zmuszając tym samym do myślenia i kombinowania.
To znakomity wstęp do programowania w poważniejszych językach. Kursy zostały opracowane w taki sposób, żeby dziecko całkowicie samodzielnie poradziło sobie z przyswojeniem materiału. Z jednej strony ogląda nagrane lekcje, z drugiej realizuje swoje projekty i prace domowe, które są konsultowane przez Trenera. Kontakt z grupą i trenerem odbywa się na platformie Discord, a kontakt "na żywo" - oczywiście w formie online - jest możliwy dzięki cyklicznym webinarom z Trenerem i grupą. Więcej informacji na temat samych kursów znajdziecie TUTAJ.
Wykorzystując zainteresowania Twojego dziecka, pomagamy im zdobyć umiejętności, które przydadzą się nie tylko w karierze programisty i twórcy gier. Kreatywność, analityczne myślenie i umiejętność sprawnego rozwiązywania problemów to kompetencje uniwersalne, które są pożądane praktycznie w każdym zawodzie, ale także w codziennym życiu :)