Od zera do kodera! Ścieżka nauki i rozwoju ucznia na kursie online.
03 lipca 2020
Z myślą o nich stworzyliśmy przejrzystą wizualizację ścieżki rozwoju ucznia, opartą na zdobytych umiejętnościach jednego z naszych uczniów kursu 'Szkoła Pythona'.
Oto projekty Filipa (lat 13) 😲👌
MODUŁ 1
CEL: Zapoznanie się z zasadami kursu, informacje organizacyjne
MODUŁ 2
CEL: Stworzenie krótkiego dialogu użytkownika z komputerem z wykorzystaniem zmiennych
NAUKA ELEMENTÓW:
✔ zmienne
✔ typy danych
✔ funkcje 'print' oraz 'input'
MODUŁ 3
CEL: Narysowanie z pomocą modułu 'turtle' domku oraz swoich inicjałów
NAUKA ELEMENTÓW:
✔ moduł 'turtle'
✔ funkcje poruszania się i skrętów
✔ ustawienia kolorów
✔ pętla 'for'
MODUŁ 4
CEL: Stworzenie kalkulatora w języku Python. Użytkownik ma możliwość wykonania podanych działań poprzez podanie działania oraz poszczególnych liczb.
NAUKA ELEMENTÓW:
✔ funkcja 'upper'
✔ warunek 'if'
✔ zmiana ciągu znaków na liczby
✔ pętla 'while'
MODUŁ 5
CEL: Projekt, w którym komputer losuje liczbę, a zadaniem użytkownika jest jej odgadnięcie. Użytkownik ma ograniczoną liczbę prób.
NAUKA ELEMENTÓW:
✔ moduł 'random'
✔ zliczanie ilości prób
✔ warunki 'if'
✔ porównywanie liczb
✔ algorytm 'dziel' i 'zwyciężaj'
MODUŁ 6
CEL: Stworzenie gry polegającej na klikaniu w elementy na planszy. Po kliknięciu element wydaje dźwięk i na sekundę zmieniąją podstawiony obrazek.
NAUKA ELEMENTÓW:
✔ podstawy biblioteki 'pygame zero'
✔ funkcje 'draw' oraz 'update'
✔ zegar w 'pygame zero'
✔ obsługa kliknięć myszą
✔ podstawianie obrazków
MODUŁ 7
CEL: Stworzenie gry, w której użytkownik odbija piłkę paletką. Paletka wykonuje ruch albo za wskaźnikiem myszy albo po naciśnięciu strzałek na klawiaturze. Gdy piłka spada na ziemię, odejmowane są życia. Za każde odbicie piłki przez paletkę zdobywany jest punkt.
NAUKA ELEMENTÓW:
✔ obsługa klawiszy w grze
✔ przesuwanie elementu na pozycję, w której znajduje się mysz
✔ odbicie piłki od ścian
✔ zliczanie punktów
✔ odejmowanie żyć
✔ narysowanie ekranu przegranej
✔ wypisywanie punktów i ilości życia na ekranie
MODUŁ 8
CEL: Stworzenie gry typu 'Space Invaders', w której użytkownik kieruje statkiem, a jego zadaniem jest zestrzelenie wszystkich statków kosmitów.
NAUKA ELEMENTÓW:
✔ animacja wielu elementów jednocześnie
✔ działania na listach
✔ zaplanowanie strzałów wroga
✔ rysowanie ekranu przegranej i wygranej
✔ odejmowanie żyć
✔ obsługa kolizji pocisku ze statkiem
MODUŁ 9
CEL: Podsumowanie zdobytej wiedzy. Ostatnia praca domowa. Informacja o grupie PYTHON PRO oraz możliwości kontynuacji nauki.
Niesamowite projekty prawda?? 👍👍
Nasze kursy programowania online dla dzieci to kompleksowe programy edukacyjne, które uczą przyszłościowych umiejętności.
🔸 Jeśli jesteś zainteresowany kursem PYTHON dla dziecka wejdź TU i wybierz PAKIET Programista w Pythonie 🔸
OBECNIE TRWA PROMOCJA ❌ 65% TANIEJ ❌
W razie pytań 👇
Napisz 📧 kontakt@wowschool.pl
Zadzwoń ☎ +48 575 889 993